frakturskit utryckt i ledbandet, i fingert

Sista dagen på lovet och har en match klockan åtta på morgonen, Inte okej.
Spelade väldigt bra första halvlek, gick ifrån 2-0 till 2-2, sen i andra vet jag inte riktigt vad som hände, men det gick bara neråt.
Jag är ju lyckad, kom fel in i en närkamp, snubblade på fötterna, slår i sargen med handen ( tror jag ) får en smäll, men kör på. Känner att efter några sek att jag inte klarar av att hålla i klubban, gör ett försök att få bort bollen, lyckas, springer och byter. Sitter och kollar på mitt finger, det är sjukt svullet, kan inte röra det och det ser snett ut. Livrädd typ!
Säger till pappa, som sitter på läktaren bakom att jag inte kan röra fingret, vi går bort till sjukvården i hallen. Han kollar lite på fingret, känner, säger till oss att åka till mölndals akut. Kul!
Sätter oss i bilen mot mölndal. Kommer fram, sitter där ifrån nio till halv tolv, inte så länge för att vara akuten. Har en frakturskit som har ryckts av ledbandet i långfingret, KUL!
Ska komma tillbaka så fort det inte gör ont längre, snart!

Resten av dagen blev det innebandy. Kollar när killarna spelade, de gick bara till semi. Väldigt intressanta matcher, rött kort, bråk, spänning. Det var en annorlunda dag, måste jag säga.


Imorgon börjar det igen, orkar inte med det än. Kommer knappt kunna skriva, kul att bara sitta där liksom! Var knappt att jag kunde skära min pizza, hahah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0