partille cup, första dagen

Då var det dags för partille cup detta året igen.
Var lite nervös inför att jobba på guldheden (?) detta året, det är inte där jag har varit tidigare. Aja, samlades ändå på heden halv nio (så fick min lilla sovmorgon) för att få tröjor för året, de var rätt najs. Ser lite ut som landslagströjorna, fast det står kopparberg på dem.
Var nervös inför att träffa denna Malin som jag skulle jobba med ensam på guldheden. Men hon visade sig vara en riktigt go tjej. Ett år äldre än mig, vi insåg även senare att världen är väldigt liten. Hon känner nämligen min bästa barndomskompis. Det kändes lite sjukt när man fick reda på det, hur liten är världen egentligen?

Sen var det även en till tjej, som också hette malin, som skulle med oss upp till guldheden, mycket trevlig tjej det med. Hon skulle ha hand om informationen, men det slutade mer att hon sålde med oss. Om man säger så, hon hade inte så mycket att göra, genom att vara information Bara.
Men det var riktigt kul, skönt att man fick vara med två öppna tjejer, hade inte riktigt varit lika kul att vara med någon som är blyg. Jag menar, vi ska ändå vara med varandra i nästan trettio timmar. Så jag gillar mina arbetskamrater!

Träffade syster och sofia i stan efter jag hade slutat. Vi gick och köpte sushi! Eller, jag och pia gjorde det, sofia satt mest och åt jordgubbar. Satt vid kanalen en stund, sen drog vi och köpte glass och chillade på den "fulla" heden en stund. Sen blev det hemgång för våran del, men det var trevligt att träffa dem två.

Dock är jag helt död nu, känns inte så jättebra att vara slut efter bara första dagen. Men men, jag klarar mig, får se det positiva, det är riktigt kul när man är där!
Ska nog gå och lägga mig nu, känner att min kropp och mitt sinne behöver det, hahha.
Imorgon blir det att börja klockan 08:00 inte så kul direkt. Ska öppna kiosen dessutom och vara ensam i två timmar, tills malin och malin kommer. Dock slutar jag 18:00 och de 20:00, så jag får ta och vara glad över det.

Kom gärna förbi och hälsa på mig!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0