whats up med saxmannen :S

Min dag började ju inte direkt på den goda sidan i alla fall.
Fick springa till vagnen ( hatar att göra det på morgonen ) det var precis på håret att jag hann med, måste nog tacka den snälla vagnchaffören för det.
När man väl är på, ser man självklart den sista personen man vill se. Nämner inga namn men någon kan säkert gissa vem denna människan är, eller nej det är nog näst intill omöjligt, hahha.

Dock var det lite trevligt på terminalen, mötte lilla bellabus när jag ska sätta mig och vänta på bussen. Den skiten hade fått skjuts av sin mamma till terminalen ( går på Bernadotte, så det tar ca 10 min för henne att komma till skolan därifrån ) till skilland ifrån mig som måste ta bussen 07:51 ifrån terminalen när man börja 08:30 liiite smått skillnad sådär.
Jag blev sjukt rädd när hon berättade om saxmannen!
Det är tydligen någon sjukt idiot som sitter bakom en på vagen och klipper av ens hår! Vad är det för idiot liksom, man kan ju inte bara klippa av någons hår bara sådär. Läste även om det i metro, det var tydligen en kvinna som var utsatt för detta på 60 bussen. Gissa vem som aldrig ska ta den bussen ? - JAG!
Polisen kan typ inte gripa någon, hur stor chans är det att hitta honom, när allt man vet är att han är i 30 årsåldern och bär keps och en sportbag. Liiite omöjligt kanske?
Det var ju tydligen en saxman för tio år sen i partille som "gick på" fyra tjejer, usch, tänk bara om en man klipper av mitt hår, det hade jag typ inte klarat av :O

Dagen var för annars väldigt najs. Bara två lektioner, geografi och italienska. Hade ingen engelska för att vi har nationella muntliga på engelskan och jag har redan gjort det. Så är ledig två tisdagar i rad nu, det gillar vi!

Så det blev hemåt bara, pluggade faktiskt lite till provet imorgon, så jag känner mig väl förberedd nu.
Sen blev det stan med bellabus, för att avsluta våran present till mikael och jeanette. Det blev väldigt bra resultat, men nämner inte vad det är förrän vi har lämnat det. Ofta de går in och kollar på min blogg, men man kan aldrig vara för säker ;)
Vem har turen på sin sida, om inte bella? Sitter på vagen och en kontrollant kommer. Bella har inte stämplat, men nu för tiden behöver man ju inte det. Så kontrollanten tar den för att kolla, men den piper bara något konstigt. När hon står och försöker kolla hennes kort kommer vi till svingeln där vi ska av. Bella får sitt kort och går av. Sen får jag ett sms om att hennes utökning hade gått ut idag, hahha. Snacka om tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0