valborg

Ingen uppdatering under helgen, sorry, men har varit lite upptagen från datorn.

Annars har min helg sett rätt bra ut, soo far. Fredags var la seg som alltid, mullo den busen går och blir sjuk hela tiden, så hon är knappt i skolan,  you know I love you babe ;)
Men julle var ju där, som min dag var löst :D

Kvällen då, eller aka Valborg blev spenderade med några goa kompisar. Satt en gäng hemma hos några och bara chillade tog det lugnt, lyssnade på musik. Umgicks. Trevligt. Svårare än så behöver det inte vara på just Valborg, som alla tycker man ska dricka sig stupfull på.
Jag har egentligen aldrig tyckt, det visst, folk kanske tycker att man festar mycket just den dagen, men jag känner att varför ska man ha en speciell helg till att dricka? som om även föräldrarna tycker att det är okej? Det verkar ju lite så, eftersom alla veta om det, fast ändå blir hur många ungdomar som helst, stupfulla på valborg.

Det kan bero på att jag aldrig har haft den heeemska fyllan på valborg. Har faktiskt jobbat de flesta valborg, sen har man ju också varit för liten. Sen har jag andra anledningar, som inte alla behöver ta del av. Men huvudpunkten är fortfarande att, varför använde en helg som "back-up" för att ungdomar ska få dricka, när många ändå gör det varje helg?

Aja, nu blev det nästan lite för seriöst, men har bara min åsikt.
Lördagen var lika mysig den. Tog en pizza med elin, skulle egentligen "firat min födelsedag i efterskott" med henne igår, men av olika skäl, så bestämde vi för att bara ta en pizza och sen ta en lite kort promenad. Mysigt, det kommer fler helger dessutom :)

Sen blev det chill med några goa vänner idag igen. Jag gillar't
Får se hur dagen blir idag. Borde verkligen gå ut och springa, annars kommer jag aldrig klara det *ta i trä* *ta i trä*

xoxo hellepelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0